Een schadegeval komt altijd op het verkeerde moment. En wanneer u ermee te maken krijgt, gaat de aandacht vooral uit naar een oplossing voor het probleem. Verlies dus liever niet te veel kostbare tijd en energie met de aangifte van het schadegeval. S.W.I.S. Insurances maakt het u makkelijk schade aan te geven zodat u geen kostbare tijd of energie verspilt.
Als verzekeringstussenpersoon staat S.W.I.S. Insurance naast u in geval van schade. Ontevredenheid van verzekerden heeft zeer dikwijls te maken met de manier van schaderegeling.
Onze dienstverlening stopt niet bij een zorgeloze en correcte schadevergoeding. Een schadegeval of een ongeval betekent meer dan alleen financieel verlies. Er is ook de administratieve rompslomp, juridische vragen en problemen, enz….
S.W.I.S. Insurance zorgt ervoor. Verzekeren is meer dan louter een geldkwestie.
Hieronder vind U een lijst van nuttige telefoonnummers in geval van schade.
Telefoonnummers | |
Allianz | +322/773.61.04 |
AXA bijstand | 078/15 00 02 of 02/550.05.55 |
Carglass | 0800/13 636 |
Dela noodnummer | +32 3/231 55 35 |
DKV Assistance | +32 2/230.31.32 |
Europ Assistance | +32 2/533.75.75 |
Inter Partner Assistance | +32 3/203.85.11 |
Fidea | +32 2/550.04.00 |
AG Insurance Auto | 078/15.30.00 / buitenland +32 2/250.49.50 |
AG Insurance Top Bijstand | 0800/55.505 / buitenland +32 78/055.505 |
AG Insurance Home Team | 078/15.30.23 |
AG Care Hospitalisatie | 078/15.02.44 |
Generali FIRST ASSISTANCE | +322/533.79.39 |
Baloise StandBy | Baloise bijstand: +32 3 870 95 70 |
PNP bijstand | 078.15.01.82 |
Vivium | +32 2 406 30 00 |
Noodnummers | |
Politie | 101 |
Ambulance / Brandweer | 112 |
Antigif Centrum | 070 /245 245 |
Brandwonden Centra | 02/268 62 00 |
Card Stop | 070/344 344 |
Child focus | 116000 - +32 2/475 44 99 (buiten België) |
Civiele bescherming | 050/81 58 41 |
De Vlaamse infolijn | 1700 |
Rode Kruis-Vlaanderen | 105 |
Teleblok | 0800/13 14 4 |
Vlaamse wegentelefoon | 0800/122 66 |
Wachtdiensten (apothekers). | 0903/99 000 |
Zelfmoord preventie | 1813 |
Licht onmiddellijk uw makelaar in.
Wanneer iemand (een derde) u materiële of lichamelijke schade berokkent of wanneer uw belangen door een geschil bedreigd of geschaad zijn, licht dan zo snel mogelijk uw verzekeringsmakelaar in.
Doe dit ook wanneer een tegenpartij u naar aanleiding van een schade of geschil aanspreekt. Wacht niet tot u voor de rechtbank gedagvaard wordt. Volgens onze verzekeringswetgeving verjaart uw recht op rechtsbijstand na 3 jaar. M.a.w. indien u niet binnen de 3 jaar uw schade of geschil meldt, dan kunt u niet meer terugvallen op de dekkingen van uw rechtsbijstandpolis.
Vandaar het belang uw makelaar steeds onmiddellijk in te lichten.Beschouw als schadegeval of geschil iedere conflictsituatie waarvoor u in rechtsbijstand verzekerd bent en waarvan u redelijkerwijze kunt weten dat het vroeg of laat in een rechtszaak kan uitmonden. Het heeft geen enkel belang of de derde of de tegenpartij op dat moment al dan niet gekend is.
Indien u bijvoorbeeld het slachtoffer van een diefstal bent, dan moet u de diefstal niet enkel snel aan de politie, maar ook aan uw makelaar melden. Hij zal onmiddellijk uw verzekeraar en Euromex op de hoogte brengen. Wacht dus zeker niet met het melden van de diefstal tot de daders gevonden zijn of voor de rechtbank moeten verschijnen.
Beschrijf kort en duidelijk de problematiek.
Uw makelaar is uitstekend geplaatst om u nader te informeren in welke mate u op uw rechtsbijstandpolis beroep kunt doen. Hij zal u prima adviseren en direct actie ondernemen om samen voluit uw belangen te verdedigen.
Geef hem een korte en duidelijke beschrijving van de problematiek. Bezorg hem alle documenten die nuttig kunnen zijn bij de behandeling van uw dossier, alsook bij de beoordeling van de schade of het geschil.
Welke documenten zijn nuttig?
Opteer eerst voor een minnelijke regeling.
Wenst u een advocaat onder de arm te nemen, raadpleeg dan eerst uw makelaar.
Het recht op de tussenkomst van een advocaat is beperkt tot de gerechtelijke fase van de geschillenbeslechting.
In een eerste fase staat een gespecialiseerd team ter beschikking om uw belangen optimaal te verdedigen. Dit team weet vaak in uw belang een zaak snel en efficiënt te regelen zonder de tussenkomst van een rechtbank.
Het is dus zeker niet steeds nodig een advocaat in te schakelen of te procederen. Integendeel, hhet overgrote gedeelte van de geschillen worden minnelijk opgelost. Zo wordt vermeden dat uw dossier in de gerechtelijke file belandt.
Vraag uw makelaar advies over keuze van advocaat.
Uiteraard zijn er ook dossiers die enkel gerechtelijk kunnen beslecht worden.
In dit geval heeft u het recht om zelf een advocaat te kiezen. Voor een particulier is dit moeilijk. Zonder praktische ervaring moet hij immers uit 15.000 Belgische advocaten een geschikte raadsman kiezen.
Indien u zelf geen kennis of ervaring heeft, dan helpt uw makelaar u graag uw recht op vrije keuze van advocaat verstandig in te vullen.
S.W.I.S. BV
Appelmansstraat 24
2018 Antwerpen
KBO: 0836.437.631
FSMA: 109552 - A